Multicheck A/S har vuxit ur sina nuvarande lokaler och bygger därför ett helt nytt huvudkontor i Business Park Bygholm i Horsens. Byggnaden kommer att stå klar senast den 1 februari 2024.
Champagne skålades på handels- och serviceföretaget Multicheck strax före jul. Ett kontrakt undertecknades med nyckelfärdiga entreprenören Lokato för byggandet av ett nytt huvudkontor i Business Park Bygholm i västra Horsens.
Förra året köpte Multicheck en tomt på 13 500 m2 här för att kunna ta emot den tillväxt som företaget räknar med under de kommande åren.
Projektet omfattar två sammanhängande byggnader på totalt cirka 4 200 m2, varav Multicheck självt kommer att använda cirka 2 200 m2. Resterande kvadratmeter kommer att hyras ut till ett annat företag med vilket ett hyresavtal redan har undertecknats.
”Vi ser mycket fram emot att börja bygga. Jag är säker på att vi med läget och faciliteterna i Business Park Bygholm har hittat de optimala ramarna för våra anställda och vår organisation, så att vi kan fortsätta den spännande resa vi är på”, säger Lars Kramer, grundare och VD för Multicheck A/S.
Multicheck grundades år 2000 och har sedan dess blivit en marknadsledande leverantör av främst röntgenutrustning, kontrollvågar, etiketteringsutrustning och metalldetektorer för bland annat livsmedels- och läkemedelsindustrin.
På grund av solida ekonomiska resultat under de senaste åren och en personalstyrka på 22 anställda i Danmark håller Multicheck helt enkelt på att växa ur sina nuvarande lokaler på Egeskovvej i norra Horsens, där företaget har bott i en egen byggnad sedan 2007.
”Det kanske inte är den optimala tidpunkten för att bygga en ny byggnad, men när vi väljer att ta detta steg är det för att vi inte tror att vi har råd att låta bli. Det går väldigt bra för oss som företag och vi behöver både mer utrymme och bättre faciliteter, vilket vi får med det nya hemmet”, säger Lars Kramer.
Som nämnts kommer det nya huvudkontoret att vara ca 4 200 m2 fördelat på två sammankopplade byggnader, båda i två våningar.
I Multichecks byggnad kommer företagets serviceavdelning att ligga på bottenvåningen, medan försäljning och administration kommer att ligga på första våningen. Byggnaden kommer att vara modern och uppdaterad, med bland annat ett lager i fullhöjd, ett brandsäkert rum för hantering av förbrukningsvaror, mötesrum och ett antal mindre kontor för säljpersonal.
Byggnationen kommer att påbörjas i slutet av januari eller början av februari och det nya huvudkontoret kommer att stå klart senast den 1 februari 2024.